About Me

My photo
Batu caves, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
Hi there..my name is Yusmie..you can call me yus..I love 2 read book,playing computer games and doing some ex-treme sport,but,it depends on how much can I resist trough the sport.Ermm,what can I tell you anymore??well,I'am just a plain boy,with a daring minds!!!dont believe??try me...he..he..
Powered By Blogger

Saturday, February 7, 2009

kerJa??lantAk la..


hari ini,aku memulakan hariku dengan seorang yang tidak bekerja lagi.Mengapa aku berhenti??ini semua disebabkan bos aku yang agak kurang professional dalam menangani staff-staf yang bekerja dengannya.Macamni ceitanya..sewaktu kami bekerja,kami mempunyai quota atau target harian yang mesti kami capai dalam satu hari.MISI kami:mencari customer seramai 50 orang dalam sehari untuk mendaftar sebagai pengguna POSTPAID CELCOM,namun,untuk mencari 50 orang,bukan lah suatu kerja yang mudah.Tanpa uniform,pergerakan kami didalam SHOPPING COMPLEX tersebut memang menyukarkan,disebabkan kerja kami sebagai PROMOTER memerlukan skill komunikasi dengan pelanggan dengan berkesan.Namun,apabila kami berjaya mencari 50 orang customer,dengan tidak semena-mena,komisen kami dipotong tanpa ada sebab yang munasabah.Tambahan pula,kami tidak diberikan cuti,walaupun pada hari itu adalah public holiday dan,sekiranya,kami demam atau sakit,surat MC kami tidak dikira,tanpa gaji.Disebabkan itulah,aku nekad untuk berhenti kerja,dan memutuskan untuk berhijrah ke tempat lain.Papehal pun,experience waktu bekerja aku dah merasa,so,its not a big deal to me.Harap,hari esok akan menjadi lebih baik dari hari ini...

No comments: